;
;

Visitor's

;

Friday, July 31, 2009

BEKALAN KESIHATAN



Omega Plus Chewables





"Kanak-kanak yang mengalami kekurangan minyak Omega-3 lebih cenderung mempunyai masalah tingkah laku dan pembelajaran" John R. Burgess, pembantu Profesor Makanan dan Pemakanan, University Purdue.

"Untuk mendapatkan perkembangan otak yang optima janin dan bayi memerlukan Omega-3 yang cukup" William Connor, University Sains Kesihatan Oregon.

Brain Power

Otak manusia adalah organ yang bekerja paling kuat bekerja; organ ini mengawal atur semua fungsi tubuh. Organ yang mempunyai berat sebanyak 3 paun ini mengkoordinasi aktiviti-aktiviti sistem saraf, tugas yang melibatkan pemprosesan maklumat, pembelajaran, menaakul,intelek, memori, kesedaran dan emosi.

Otak terdiri daripada 60% lemak, oleh sebab itu organ ini memerlukan asid lemak perlu (DHA & EPA) dan lesitin (Phosphatidyl Choline) untuk berfungsi secara normal, lebih-lebih lagi untuk bayi dan kanak-kanak.


Omega Plus Chewables Uptrend2u™

Dirumuskan oleh Pakar Pemakanan, Omega Plus Chewables Uptrend2u™ menggabungkan kebaikkan minyak Omega-3, Lesitin dan serbuk buah-buahan di dalam satu kunyahan tablet yang lazat. Omega Plus Chewables Uptrend2u™ membekalkan kedua-dua bahan ini sebagai "makanan" untuk otak. Suplemen ini dirumus khas untuk memenuhi permintaan ibubapa/penjaga dalam memastikan perkembangan mental dan fizikal anak-anak mereka berkembang secara maksima.

Minyak Omega-3 diekstrak daripada ikan tuna laut dalam, sumber DHA (decosahexaeoic acid) yang berkualiti tinggi dan EPA (Eicosapentaenoic acid), kedua-duanya adalah bahan binaan penting untuk otak.

Omega-3, bersama Lesitin dari protein soya, diketahui memberikan rangsangan yang sangat berkesan untuk fizikal, mental dan aktiviti glandular.




Asid Lemak Omega-3 menolong dalam:

-Meningkatkan fungsi otak

-Meningkatkan keupayaan untuk belajar, menilai dan daya penumpuan

-Meningkatkan tahap memori, kepekaan mental dan kejelasan fikiran

-Meningkatkan daya tindakbalas

-Melegakan tekanan otak dan mental (please delete)

-Membina ketajaman penglihatan

-Meningkatkan daya tahan terhadap jangkitan seperti batuk


Saranan Pengambilan

2 tablet, 3 kali sehari.

Sijil Halal
Klik sini untuk melihat Sijil Halal.

Harga Sebotol :RM 76.00



Oxylife





Tahukah Anda?

Tahukah anda bahawa anda boleh hidup berminggu-minggu tanpa makanan, beberapa hari tanpa air, tetapi anda boleh hidup beberapa minit sahaja tanpa oksigen?

Pendapat Saintis Mengenai Oksigen

“Kesemua penyakit kronik, dan penderitaan penyakit adalah disebabkan oleh kekurangan oksigen pada peringkat sel”. Arthur C. Guyton, M.D. The Textbook on Medical Physiology

“Kekurangan oksigen dengan jelas memainkan peranan penting sebagai penyebab sel normal bertukar menjadi sel barah”. Dr Harry Goldbatt, Jornal of Experimental Medicine


Oksigen - Elemen Penting Dalam Meneruskan Kehidupan

Oksigen merupakan elemen penting dalam meneruskan kehidupan, menjana tenaga kepada setiap sel. Oksigen adalah bahan utama di dalam fungsi fisiologi kita. Contohnya, tubuh kita memerlukan oksigen untuk menghadamkan makanan, menyerap zat-zat makanan, serta menyingkirkan bahan buangan toksin
Malangnya, apabila kita mengamalkan cara pemakanan yang kurang sihat, pengambilan alkohol, pencemaran udara, toksin, dadah atau kurang senaman, sel-sel mengalami kekurangan oksigen, dan seterusnya sistem imun akan menjadi lemah. Apabila aras poksigen berkurangan, ini akan menjejaskan metabolisme sel tubuh dan akan mendatangkan berbagai masalah kesihatan yang lain.


Oxylife Uptrend2u™

Kajian menunjukkan dengan mengambil suplemen oksigen dapat membantu tubuh dalam meningkatkan proses penyerapan zat-zat makanan seperti vitamin dan garam galian, penyingkiran toksin, meningkatkan paras tenaga, kepekaan, dan meningkatkan sistem imun.

Dimport daripada Australia, dengan nilai pHnya menghampiri pH neutral, Oxylife Uptrend2u™ merupakan salah satu suplemen oksigen yang terbaik di dunia. Oxylife Uptrend2u™ produk berbentuk cecair yang berkualiti tinggi kerana ia mengandungi oksigen dwi-atom yang tulen sebagai sumber oksigen.


Saranan Pengambilan

1.Permulaan:

-Dewasa - 5 titik per 500ml air
-Kanak-kanak 4 tahun ke atas - 3 titik per 500ml air
-Dua kali sehari

2.Apabila badan telah sesuai dengan produk ini - tambahkan sehingga 10 titik maksima per 500ml air. (Kanak-kanak - separuh sahaja). Dua kali sehari.

3.Diambil selepas makan


Penggunaan Yang Lain

1.Penggunaan luaran pada bengkak, gigitan serangga, terbakar & bisul , basahkan putik kapas, gunakan terus ke atas bengkak/luka.

2.Untuk sakit tekak, tambahkan 1 sudu teh Oxylife Uptrend2u™ ke dalam segelas air dan kumur.

3.Untuk jerawat dan jangkitan bakteria - tambahkan beberapa titik Oxylife Uptrend2u™ dengan air, dan sapukan ke atas jerawat/tempat jangkitan. Penafian: Untuk diagnos atau rawatan sebarang penyakit, sila rujuk kepada pegawai perubatan yang berdaftar.


Sijil Halal
Klik sini untuk melihat Sijil Halal.


Harga Sebotol :RM 142.50

Penafian: Untuk diagnos atau rawatan sebarang penyakit, sila rujuk kepada pegawai perubatan yang berdaftar.





HealUp™




Klorofil

Klorofil adalah satu bahan yang memberi warna hijau kepada tumbuh-tumbuhan. Ia adalah sangat penting untuk pertumbuhan kerana dengan adanya klorofil, disinilah proses fotosintesis berlaku. Komposisi molekul klorofil dalam tumbuhan-tumbuhan menyerupai hemoglobin, pigmen merah dalam darah manusia, klorofil juga dirujuk sebagai "darah hijau". Di dalam bentuk cecair, klorofil mudah diserap oleh tubuh manusia, ia berfungsi sebagai pembersih darah, mengimbang aras asid-alkali darah dan mengurang radikal bebas berkeliaran dalam tubuh.

Pendapat Saintis Mengenai Klorofil

Satu kajian telah membuktikan bahawa klorofil mencegah bahan kimia tertentu yang boleh merosakkan DNA and menghalang proses mutasi. Proses mutasi ini jika berlaku boleh menyebabkan beberapa jenis penyakit barah. (Dr. Thomas Kensler, PhD, Professor of Environmental Health Sciences at John Hopkins).

“Klorofil membantu melawan pembiakkan sel-sel barah dan bertindak sebagai anti-oksidan tubuh”. Michael T. Simonich, The Linus Pauling Institute.


Alfalfa - Bapa Kepada Semua Makanan

Alfalfa adalah salah satu dari tumbuhan yang sangat tua dengan rekod penggunaannya seawal 1,000 BC di Timur Tengah. Orang Arab kuno juga memberi alfalfa kepada kuda mereka, menyebabkan kuda mereka lebih pantas dan kuat. Dengan keyakinan yang kuat mereka menamakan tumbuhan ini "Alfalfa", dalam bahasa Arab bermaksud "Bapa kepada Semua Makanan". Terkenal juga sebagai "Bapa Kepada Herba", kerana peranannya dengan pengamal kesihatan semulajadi.

Alfalfa ialah makanan hebat kaya dengan vitamin, garam galian dan klorofil. Ia merupakan sumber makanan seimbang dan telah digunakan beribu-ribu tahun. Alfalfa, secara tradisional dikenali sebagai penyahtoksid darah dan mengimbangkan darah. Ditambah lagi, tumbuhan ini dikenali sebagai anti-radang, diuretik, berkhasiat, tonik untuk perut dan anti-oksidan.

HealUp™ Uptrend2u™

HealUp Uptrend2u™ adalah persediaan cecair klorofil, diekstrak daripada makanan hebat, alfalfa. Minuman berkhasiat ini penting dalam memelihara kesihatan.


Saranan Pengambilan

Disarankan diambil setiap hari untuk memastikan bekalan khasiat berterusan untuk kesihatan yang baik.

Tambahkan satu sudu besar HealUp™ Uptrend2u™ ke dalam segelas air, kacau dan minum. Tiga kali sehari. Boleh diminum pada bila-bila masa.


Penggunaan Lain

Penyakit lain seperti penyakit tonsil dan laryngitis, ambil satu sudu besar HealUp™ Uptrend2u™ dicampurkan ke dalam segelas air diminum setiap dua jam sehari. Jika diperlukan boleh berkumur dengan campuran satu bahagian HealUp™ Uptrend2u™ dengan sembilan bahagian air suam setiap dua ke tiga jam sekali.

HealUp™ Uptrend2u™ juga boleh mengurangkan kesakitan gastrik. Tambahkan satu sudu besar HealUp™ Uptrend2u™ ke dalam setengah gelas air suam setiap dua jam sekali.


Sijil Halal

Klik sini untuk melihat Sijil Halal.


Harga Sebotol :RM 57.00


Penafian: Untuk diagnos atau rawatan sebarang penyakit, sila rujuk kepada pegawai perubatan yang berdaftar.




ClensUp™









Kesihatan Yang Hebat Bermula Dengan Kolon Sihat!

Sistem pencernaan manusia adalah sistem yang sungguh kompleks, berfungsi untuk menghadamkan makanan, menyerap khasiat-khasiat makanan dan menyingkir bahan buangan. Bermulanya saat sesuatu makanan memasuki rongga mulut sehingga bahan buangan disingkir daripada tubuh kita, waktu perjalanan ini dinamakan waktu transit. Lebih lama waktu transit ini, lebih lamalah bahan-bahan bertoksid berada di dalam sistem anda.

Selain daripada itu, satu lagi faktor yang penting dalam penjagaan kolon (usus besar) ialah populasi bakteria baik. Koloni bakteria baik ini akan mengawal populasi bakteria penyebab penyakit daripada berkembang biak dimana bakteria ini akan mengeluarkan bahan-bahan toksid seperti radikal bebas mahupun bahan-bahan yang boleh mengakibatkan berlakunya kanser. Nisbah populasi yang sihat di antara kedua-dua bakteria ini ialah, 80 peratus bakteri baik, 20 peratus bakteria penyebab penyakit. Malangnya, rata-rata usus manusia pada zaman sekarang mengandungi populasi bakteria penyebab penyakit sebanyak 85 peratus. Ini adalah disebabkan oleh pola pemakanan manusia zaman sekarang, dimana pengambilan makanan yang diproses lebih tinggi di samping kurangnya pengambilan makanan yang berserat tinggi.

Apakah Serat Makanan ?



Serat makanan, terbahagi kepada dua jenis iaitu serat larut dalam air dan serat yang tidak larut. Serat terdiri daripada sel-sel tumbuhan yang sungguh kompleks yang tidak boleh dihadamkan atau dihadamkan sebahagian sahaja oleh sistem pencernaan tubuh.

Serat makanan bertindak seperti “penyapu”, membersihkan kolon dengan membuang dan meneutralkan, toksin, lendir berlebihan juga menggalakkan pembiakan bakteria yang baik untuk kesihatan kolon yang optima.
Serat tidak larut air akan menambahkan saiz najis dan memudahkannya disingkirkan, menolong mengelakkan terjadinya sembelit dan penyakit kolorektal yang lain. Proses penyingkiran najis yang sihat akan mengurangkan waktu transit untuk penyingkiran yang lengkap.

ClensUp™ Uptrend2u™

ClensUp™ Uptrend2u™ ialah minuman botanikal semulajadi mengandungi serat dari tumbuh-tumbuhan. Dirumuskan di USA, ClensUp™ Uptrend2u™ dengan ramuan terpilih seperti Beta-Glukan, FOS(frukto-oligosakarida), serat oat, wheatgrass, barleygrass, bayam dan psyllium husk untuk penjagaan kolon yang berkesan seterusnya memelihara kesihatan secara am.

Psyllium Husk

Psyllium Husk is high in dietary fibre. It forms a viscous gel in the stomach to increase bulk, reduce bowel transit time, maintain the optimal function of the intestines, and regulates blood sugar levels. According to the USFDA, psyllium husk also helps to regulate blood pressure and reduce blood cholesterol level especially the LDL.

β-glucan

β-glukan ialah sejenis bahan aktif di dalam serat larut oat. USFDA memperakui bahan ini berkesan di dalam mengurangkan kolesterol darah dan mengawal atur tekanan darah, dan seterusnya mengurangkan risiko penyakit angin akhmar dan penyakit yang berkaitan dengan kardiovaskular.


FOS (frukto-oligosakarida)

FOS ialah bahan prebiotik dan bifidogenik. Bahan ini memberi khasiat untuk perkembangan bakteria baik di dalam kolon dalam mengimbangi populasi bakteria baik untuk kesihatan usus yang hebat.

Barleygrass dan Wheatgrass



Kedua-dua bahan ini mengandungi vitamin-vitamin, garam galian, klorofil dan SOD iaitu enzim anti-oksida yang membantu melenyapkan radikal bebas, membantu dalam proses penghadaman, ditoksifikasi (penyingkiran toksin), dan menggalakkan metabolisma fisiologikal yang normal.

Saranan Penggunaan

Campurkan sepeket ClensUp™ Uptrend2u™ dengan 250ml air pada suhu bilik di dalam pengocak, kocak hingga larut dan terus diminum. Boleh diambil satu atau dua peket sehari. Penting untuk meminum air kosong/mineral sekurang-kurangnya 1.5 liter sehari



Klik sini untuk melihat Sijil Halal.


Harga Sebotol :RM 121.60





TrimmUp®








Tubuh sihat dengan TrimmUp®



TrimmUp® Uptrend2u™ adalah program penjagaan berat badan yang lengkap. Ia dirumus khas sebagai minuman pengganti makanan yang lazat dan berkalori rendah. Ia mengandungi vitamin penting, protein dan asid amino untuk mengurangkan berat badan secara selamat, cepat dan berkesan disamping mengelakkan rasa lapar yang selalu dikaitkan dengan proses pengurangan berat badan.



Minuman berkalori rendah, dalam bentuk serbuk, diperbuat daripada bahan organik dan semulajadi. Setiap hidangan membekalkan hanya 83 kalori. TrimmUp® Uptrend2u™ tidak mengandungi kolesterol serta rendah lemak.



TrimmUp® mengandungi bahan-bahan berikut:

-Soya protein(telah diasingkan) - Protein yang mudah diserap dan dihadam dalam tubuh, membantu tubuh membakar lemak berlebihan bukan otot. Ia juga diketahui boleh mengurangkan kolesterol, mengimbangkan paras hormon dan membantu mengelakkan osteoporosis(kerapuhan tulang).

-Lesitin, l-karnitin dan inositol meningkatkan metabolisme lemak.

-Serat makanan menolong meningkatkan dan mengawal atur penyingkiran bahan buangan dari tubuh, mengelakan sembelit dan buasir, kanser kolon dan batu karang buah pinggang. Ia juga membantu dalam mengurangkan paras kolesterol.

-Vitamin C meningkatkan kadar penyerapan zat besi dan diperlukan untuk gusi yang sihat dan menguatkan sistem imun.

-Vitamin E ialah anti-oksidan yang kuat untuk memerangi radikal bebas.

-Vitamin B Kompleks penting dalam proses penukaran lemak, karbohidrat dan protein kepada tenaga.


Cara dan Tujuan Penggunaan

-Mengurangkan Berat Badan

Gantikan 2 hidangan utama dan 2 snek sehari dengan 4 peket TrimmUp® Uptrend2u™.

-Mengekalkan Berat Badan

Gantikan 1-2 snek dengan 1-2 peket TrimmUp® setiap hari untuk mengekalkan berat badan.

-Menambahkan Berat Badan

Ambil 1-2 peket pada waktu pagi dan petang sebagai snek di samping makanan biasa.


Cara Penggunaan

-Tuangkan sepeket TrimmUp® ke dalam gelas kosong.
-Tambah 350ml air sejuk.
-Kacau dan terus minum.

Sijil Halal

Klik sini untuk melihat Sijil Halal.


Harga Sebotol :RM 228.00


Penafian: Untuk diagnos atau rawatan sebarang penyakit, sila rujuk kepada pegawai perubatan yang berdaftar.





Immuna

Pelindung Kepada Kehidupan Berkualiti


Pelindung kesihatan harian untuk keluarga anda.

Pelindung Pertama

Semasa di dalam rahim ibu, kehidupan kita yang rapuh terkandung di dalam kantung yang dilindungi oleh penyumbat mucus kecil di bukaan serviks, daripada ancaman bakteria yang terdapat di persekitaran bakteria vagina.

Pelindung yang dikenali sebagai Laktoferrin ini melindungi kita daripada segala penyakit dan serangan patogen seperti mikrob, yis, kulat dan virus. (Sumber:American Journal of Obstetrics and Gynecology, July 2002).


Laktoferin juga merupakan antioksida yang sangat kuat. Ia mampu mengawal dan memulihkan sistem imun serta melindungi sel-sel daripada peroksidaan lipid.


Makanan Terunggul Untuk Bayi Baru Lahir

Setelah berada selama sembila bulan di dalam kandungan, bermulalah kehidupan baru di alam ini. Bagi meningkatkan peluangnya untuk hidup sihat, setiap bayi memerlukan makanan khusus iaitu kolostrum. Makanan semulajadi terunggul ini hanya dapat dihasilkan oleh ibu untuk bayinya, dalam masa 24jam dilahirkan. Selepas itu, kolostrum tidak lagi dihasilkan.

Kolostrum penting untuk bayi baru lahir kerana tanpanya, bayi akan mudah terkena jangkitan yang boleh membawa maut. Kolostrum bukan sahaja merupakan sumber pelbagai nutrient seperti protin, karbohidrat, lemak, vitamin dan mineral membantu pembentukkan otot, tulang dan tisu, tetapi ia juga kaya dengan factor imun dan pertumbuhan untuk membantu bayi baru lahir melawan serangan virus dan bakteria.

Jelas sekali bahawa bayi yang diberikan kolostrum, mendapat manfaat amat besar untuk kesihatan sepanjang hayatnya.


Asas Kesihatan Sempurna Ialah Sistem Imun Yang Mampan

Penyakit adalah kesan daripada sistem imun yang lemah. Selalunya, gejala-gejala penyakit ini dianggap sebagai perkara biasa. Hakikatnya, kualiti hidup boleh diubah. Adakah anda mengalami masalah ini:

-Sering letih dan tidak bermaya.
-Kurang stamina.
-Kurang bertenaga.
-Sering mendapat selsema dan atau sakit tekak.
-Masalah penghadaman atau perut.
-Tekanan darah tinggi.
-Masalah pernafasan dan alahan.
-Masalah berat badan.
-Kulit tidak sihat atau rambut kurang bermaya.
-Sakit-sakit badan.
-Sukar memberi tumpuan.


Tingkatkan kesihatan dan nikmatilah hidup yang lebih ceria dengan Immuna.


Immuna Adalah Mmakanan Terunggul Dan Pelindung Pertama Kepada Kehidupan Berkualiti

Immuna menggunakan kemajuan sains terkini untuk membekalkan Laktoferin dan Kolostrum di dalam satu dosej sinergi bagi meningkatkan sistem imun kita.
Immuna memantapkan kesihatan di tahap sel bagi menghadapi tekanan, kesan pengoksidaan metabolisma radikal bebas, toksin alam sekitar, mikrob dan virus, tumor dan pelbagai jenis penyakit.

Immuna merangsang keseimbangan dalam fisiologi untuk penyelesaian sebenar: samalah seperti menyiram air pada akar pokok, supaya pokok itu dapat tumbuh subur.


Ramuan Utama Immuna

Laktoferin

Protein pengikat zat besi dengan ciri-ciri antivirus, antibakteria dan antiradang, Laktoferin digunakan dalam rawatan kanser, HIV, herpes, kelesuan kronik, Candida albicans dan jangkitan-jangkitan lain.


Kolostrum dengan 25% of IgG

Sebagai susu pertama yang diminum setelah anak lembu dilahirkan, kolostrum kaya dengan faktor imun yang memberi perlindungan daripada jangkitan virus dan bakteria.

Kolostrum ImmunaT dengan Imunoglobulin (IgG 25) dihasilkan oleh DMV International dan diambil daripada lembu yang diternak di sebelah utara Amerika Syarikat - Minnesota, Wisconsin dan South Dakota, di mana musim dinginnya panjang dan amat sejuk. Lembu-lembu yang dilahirkan pada musim sejuk mestilah tahan suhu bawah sifar, angin sejuk barat laut serta cuaca dan keadaan lembap di dalam bangsal. Untuk itu, kolostrum lembu-lembu di sini mengandungi tahap IgG25 yang lebih tinggi.

Kolostrum Immuna mengandungi:

-IgG pada tahap 25% (agak tinggi berbanding standard industri.
-70% protein bagi membekalkan khasiat yang tinggi.

Tingkatkan kesihatan dan nikmati hidup yang lebih ceria dengan ImmunaTM. hanya beberapa saat setiap hari!

Immuna - Makanan semulajadi terunggul dan pelindung pertama kepada kesihatan total.


Testimoni Produk

Nine Series

Puah Kwee Kee (Malaysia)


Saya berumur 65 tahun dan telah lama mengalami sakit sendi. Sakitnya teruk sehingga saya tidak boleh tidur waktu malam. Akibat sakit sendi ini, pergerakkan saya terbatas dan sentiasa berasa sakit. Pada bulan pertama mengambil Flexa, saya berasa kurang sakit sedikit sahaja, di samping berasa gembra. Saya tidak menyangka perubahan ini disebabkan oleh Flexa kerana pada masa yang sama saya juga mengambil produk untuk sakit sendi yang lain. Saya dinasihatkan berhenti mengambil produk yang lain dan terus mengambil Flexa. Setelah 45 hari kemudian, sakit sendi berkurangan dan saya dapat bergerak dengan agak pantas.


Nota: Testimoni yang tertera tidak mewakili pengalaman semua dan hanya memberi maklumat tentang pengalaman individu semasa maklumat diberikan. Kesemua pendapat adalah tulen dan tepat. Testimoni boleh dirombak bagi tujuan penjelasan dan ringkasan. Keberkesanan berbeza dengan setiap individu.

KY Leong (Malaysia)

Saya mengalami batuk yang teruk selama tiga bulan pada tahun 2005. Saya telah berjumpa dengan ramai doktor, mereka hanya memberikan saya antibotik sahaja. Batuk saya tidak hilang, akibat daripada antibiotik itu saya mengalami kembung perut. Saya juga mencuba berbagai produk yang lain tetapi batuk tidak juga hilang. Saya tidak dapat mengeluarkan kahak, apabila waktu malam saya akan terbatuk-batuk antara setengah hingga satu jam. Batuk saya teruk sehingga saya berasa sakit dada. Selepas Tahun Baru Cina, saya mengambil empat biji Immuna, saya mencampurkan serbuk keempat-empat biji Immuna tersebut dengan air suam . Setengah jam kemudian, saya batuk dan mengeluarkan kahak yang banyak. Sejak dari itu, saya tidak lagi batuk waktu malam, dan tidur juga tidak diganggu dengan batuk yang menyakitkan..


Nota: Testimoni yang tertera tidak mewakili pengalaman semua dan hanya memberi maklumat tentang pengalaman individu semasa maklumat diberikan. Kesemua pendapat adalah tulen dan tepat. Testimoni boleh dirombak bagi tujuan penjelasan dan ringkasan. Keberkesanan berbeza dengan setiap individu.


Sijil Halal
Klik sini untuk melihat Sijil Halal.

Harga Sebotol :RM 114.00


Penafian: Untuk diagnos atau rawatan sebarang penyakit, sila rujuk kepada pegawai perubatan yang berdaftar.


Muda


Kekal muda! Serlahkan kesihatan dalaman

Rasa Hebat Dan Kelihatan Hebat...

Kulit kita mencerminkan kesihatan dalaman kita, dan kesihatan yang baik dapat melahirkan kulit wajah yang cantik. Kini, kita hidup di dalam persekitaran yang amat mementingkan imej. Penampilan seseorang dapat mengurangkan atau meningkatkan peluangnya untuk mendapat pasangan yang menawan atau kerjaya yang amat diidam-idamkan. Sentiasa kelihatan hebat dan sihat adalah antara elemen penting untuk terus berjaya. Kelihatan muda adalah satu perkara, tetapi rasa muda adalah satu perkara yang lebih utama.


Kecantikan Lahir Dari Dalam

Banyak masalah yang dikaitkan dengan penuaan - struktur kulit yang terjejas, warna kulit tidak sekata, kedut, tidak bermaya dan suram akibat serangan radikal bebas, pendedahan melampau kepada pancaran matahari, radang dan keadaan fisiologi yang tidak seimbang.

Pendekatan konvensional dalam mengatasi masalah penuaan adalah menerusi penyamaran dan melegakan ketidak-seimbangan secara sementara.

Kajian menunjukkan bahawa kedut-kedut pada kulit mula muncul pada usia kita mencecah 30-an kerana penghasilan kolagen dan gentian elastin dalam tubuh, mula berkurangan. Kolagen adalah protein berstruktur utama yang membentuk 35% daripada tubuh manusia dan menghasilkan tisu-tisu sambungan di dalam kulit, tulang, rawan, tendon dan ligamen. Kolagen penting untuk memastikan kemontokan atau ketegangan kulit sementara tugas elastin pula adalah untuk memastikan keanjalan atau kekenyalan kulit. Jika kita kehilangan kedua-duanya, kulit kita akan berkedut dan kendur.

Muda - Makanan Terulung Untuk Anti Penuaan

Muda adalah makanan pertama hasil kejayaan besar dalam bidang sains makanan bagi menukarkan fungsi dalaman fisiologi kita untuk mewujudkan kesihatan yang lebih mantap, sekali gus menyerlahkan kecantikan luaran dan dalaman seseorang.

Muda merupakan penyelesaian terunggul bagi mengembalikan keseimbangan pada tahap sel yang paling dalam, menghasilkan kulit wajah yang berseri tanpa memperlihatkan usia sebenar.


Muda menghadapi penuaan dengan dua cara utama:

-Menentang kesan-kesan penuaan.

-Melindungi kesihatan luaran dan dalaman daripada ancaman kerosakan.


Glutation - Antioksida Tubuh Kita Yang Paling Berkuasa

Muda adalah sumber makanan yang kaya dengan Sisteina. Sisteina merupakan asid amino penting yang terdapat dalam kuantiti yang terhad di dalam makanan kita dan ia adalah pencetus glutation, antioksida paling berkuasa yang dihasilkan oleh tubuh kita. Glutation meningkatkan penghasilan sel-sel kulit dan memperkukuhkan perlindungan kolagen dan elastin terhadap kesan-kesan kemusnahan enzim-enzim kolagen dan elastin - sekumpulan MMP yang memusnahkan kolagen dan gentian elastin yang mengekalkan keanjalan kulit kita.

Tindakan Empat Kali Ganda Muda

Muda membantu dalam:

-Mengurangkan kedut di muka, leher dan tangan - Ujian in vitro menunjukkan yang Muda dapat meningkatkan penghasilan sel kulit baru sebanyak 160% dalam tempoh dua hari (berbanding yang menggunakan plasebo).

-Menghasilkan kulit yang lebih tegang, montok dan lembut - Menjadikan kulit kita kelihatan lebih muda, lebih tegang dan lebih anjal dengan mengaktifkan semula sintesis kolagen dan elastin.

-Menghilangkan kemerah-merahan akibat radang atau kulit sensitif - Glutation dapat menghapuskan berjuta-juta radikal bebas untuk menentang ancaman radang.

-Menjadikan kulit lebih berseri - Mencantikkan dan mencerahkan kulit dengan merangsang penghasilan fiomelanin iaitu pigmen kulit cerah.


Muda Sesuai Untuk Siapa?

Muda ideal untuk kanak-kanak yang masih bersekolah hinggalah ke warga emas. Di samping menyihatkan kulit, MudaTM juga baik untuk menyingkirkan toksin yang terkumpul di dalam tubuh kita akibat pengambilan makanan tercemar, minuman alkohol, ubat-ubatan dan rokok. Golongan tua harus mengambil MudaTM kerana antioksida di dalam tubuh mereka semakin berkurangan dan kurang berkesan. MudaT juga adalah perlindungan berkesan terhadap penyakit-penyakit seperti Alzheimer’s, HIV dan kanser.


Kekal muda dan sihat dengan Muda

Sijil Halal
Klik sini untuk melihat Sijil Halal.

Harga Sebotol :RM 114.00


Penafian: Untuk diagnos atau rawatan sebarang penyakit, sila rujuk kepada pegawai perubatan
yang berdaftar.



Pepta


Membantu Menyihatkan Kulit Wajah Dari Dalam

Lenyapkan jerawat, bintik-bintik hitam, bintik-bintik putih, kesan cela dan kemerah-merahan akibat radang. Pepta menyokong pertahanan semulajadi tubuh dengan membantu menentang bakteria yang menyebabkan jerawat, mengurangkan kemerah-merahan akibat radang dan membantu memulihkan sel kulit rosak bagi mendapatkan wajah licin tanpa jerawat.

LaKtoferin

Bahan utama Pepta ialah laktoferin, sejenis protin yang diasingkan dari susu lemu melalui teknologi canggih.

Laktoferin Pepta melalui proses (sedang menunggu hak paten) yang memainkan peranan dalam membantu menyihatkan kulit dari dalam menerusi tiga mekanisma khusus:

Anti-mikrobial : merencat pertumbuhan bakteria

Anti-radang : mengurangkan kemerah-merahan yang menjejaskan kulit wajah

Anti-oksidan :memulihkan sel kulit rosak daripada kesan cela


Cepat Bertindak Tanpa Kesan Sampingan

Terapi semasa dan lazim yang menggunakan steroid dan anti-biotik bagi merawat jerawat dan radang kulit mempunyai beberapakesan sampingan:

-Kulit dan membran mukus menjadi kering
-Sensitif terhadap cahaya
-Keletihan, sakit otot, sengal-sengal & trombosis vaskular
-Tekanan jiwa dan kemurungan
-Hepatitis & hiperlipemia


Jika dibandingkan dengan rawatan konvensional menggunakan penyelesaian berasaskan antibiotik dan steroid, peranan Pepta didapati lebih membantu. Dengan meningkatkan pertahanan semulajadi tubuh, bakteria yang menyebabkan jerawat mampu dikurangkan.


Keputusan Disokong Oleh Ujian Klinikal

Ujian klinikal yang dijalankan oleh ahli-ahli dermatologi di Amerika Syarikat telah membuktikan bahawa pembentukan jerawat dapat dikurangkan dengan mengambil Pepta.

Peningkatan ditunjukkan menerusi pengurangan median sebanyak 71% dalam kulit wajah berjerawat selepas empat minggu dan 95% selepas lapan minggu tanpa mengira faktor jantina, usia atau tahap keseriusan jerawat.

Ceriakan Hidup Anda Dengan Pepta

-Masalah kulit amat memberi kesan kepada psikologi.

-Perasaan malu, rendah diri, resah dan kurang keyakinan diri akan terus membelenggu.

-Pepta adalah penyelesaian semulajadi pertama yang berupaya membantu mengembalikan kesejahteraan fizikal dan emosimereka yang mengalami masalah pada kulit wajah.

-Pepta - Membantu menyihatkan kulit wajah dari dalam.

Sijil Halal

Klik sini untuk melihat Sijil Halal.

Harga Sebotol :RM 114.00


Penafian: Untuk diagnos atau rawatan sebarang penyakit, sila rujuk kepada pegawai perubatan yang berdaftar.


Flexa


Tingkatkan kesihatan sendi tanpa kesan sampingan

Pilihan Semulajadi Menggantikan Glukosamina & Kondroitin

Sendi adalah bahagian penting dalam tubuh anda. Ia menyambungkan tulang-tulang kita dengan fleksibel. Tanpa lutut atau sendi pinggul, pergerakan seperti menaiki tangga bahkan memandu kereta adalah mustahil kita lakukan.

Lindungi Sendi Anda Daripada Artritis

Artritis boleh terjadi kepada sesiapa sahaja. Tanda-tandanya adalah sendi berkeriut, otot kaku, mudah terseliuh, bisa-bisa seluruh badan, kekejangan, tak bermaya dan kurang cergas.

Artritis menyerang secara perlahan-lahan. Berita baiknya, kerosakan sendi boleh dihindari. Tetapi, jika telah sampai ke peringkat kritikal, ia tidak dapat dipulihkan lagi.

Apakah Penyakit Sendi?

Terdapat dua jenis penyakit sendi. Osteoartritis disebabkan oleh hilangnya kusyen di antara sendi akibat tekanan fizikal. Artritis reumatoid pula adalah penyakit autoimun yang mencetuskan radang pada sendi.

Penyakit sendi mengakibatkan penghidapnya sering kesakitan dan hilang keupayaan untuk bergerak. Sendi semakin lemah disebabkan oleh radang, kerosakan yang dikaitkan dengan radikal bebas (Spesies Oksigen Reaktif) dan ketidakupayaan sel-sel sendi untuk mengekalkan polimer menyerap hentakan, tekanan fizikal dan kecederaan lama.

Pilihan Semulajadi Menggantikan Glukosamina & Kondroitin

Flexa adalah pengganti paling baik untuk glukosamina dan kondroitin sulfat bagi mengekalkan kesihatan sendi dan menghalang kerosakan rawan.

Flexa :

-bukan alergenik berbanding glukosamina (ekstrak daripada udang).

-bukan diperolehi daripada rawan haiwan, tidak seperti kebanyakan ramuan kondroitin (dihasilkan daripada rawan jerung atau trakea lembu).

-terhasil secara semulajadi daripada gabungan asid amino seperti sisteina, serina dan arginina sewaktu proses penghadaman, tidak seperti ramuan sintetik.

-membolehkan tubuh menghasilkan glutation - anti-oksida endogen(dalaman) paling berkuasa di dalam tubuh.

-tidak memerlukan penstabil seperti sulfat atau HCI kerana ia bersifat boleh larut, boleh cerna, dan merupakan sebatian tak terjejas.

-memberikan halangan biokimia kerana ia merupakan sumber keratin yang utuh dan tidak mudah dimusnahkan oleh jus gastrik.

Makanan Semulajadi Yang Selamat, Boleh Cerna & Tanpa Alergik

Flexa menggabungkan kuasa sinergi CynatineFlxT iaitu sejenis protein keratin dengan ekstrak terpiawai bostwellia seratta.

Protein keratin diekstrak daripada wool tulen New Zealand menerusi proses unik Keratec (syarikat bioteknologi New Zealand) yang dipatenkan. Proses berkenaan memelihara struktur asid amino semulajadi keratin dan membolehkan tubuh menyerap kesemua asid amino semulajadi semasa penghadaman.

Boswellia seratta adalah ramuan antiradang paling baik yang melindungi rawan dan tisu-tisu sendi serta merupakan perencat radang yang paling berkesan.

Bagaimana Ia Bertindak?

Makanan tambahan terkini ini memberikan anda kesemua empat fungsi paling utama bagi kesihatan sendi menerusi satu dosej mudah:

Merangsang tubuh untuk melindungi sendi

Flexa membekalkan asid amino penting, peptida dan sebatian sulfurik untuk merangsang penghasilan kolagen dan proteoglikan bagi menghalang kerosakan sendi dan membina ketahanan sendi.

Merencat radang bagi menghalang kesakitan & kerosakan

Radang begitu sinonim dengan kesakitan dan ketidakselesaan. Flexa adalah perencat enzim 5-lipoksigenasa (5-LOX) serta molekul lekatan ICAM dan VCAM yang terlibat secara langsung dalam pembentukan radang.

Menggalakkan binaan glutation untuk meningkatkan tahap antioksida

Anti-oksidan amat penting bagi kesihatan jangka panjang sendi. Flexa membekalkan sisteina, glisina dan asid glutamik untuk membolehkan tubuh mempertingkatkan tahap glutationnya sendiri.


Melindungi sel-sel daripada oksida

Flexa membekalkan anti-oksidan secara langsung kepada sel-sel tubuh untuk melindunginya daripada ancaman ROS (spesies oksigen reaktif atau ajen pengoksida).

Siapa memerlukan Flexa?

Daripada warga emas yang aktif, golongan yang jarang bersenam, mempunyai berat badan berlebihan hinggalah kepada mereka yang menanggung kesakitan akibat radang sendi.


Sijil Halal

Klik sini untuk melihat Sijil Halal.


Harga Sebotol :RM 114.00


Penafian: Untuk diagnos atau rawatan sebarang penyakit, sila rujuk kepada pegawai perubatan yang berdaftar.

No comments:

Post a Comment